dimecres, 26 de maig de 2010

Esmorzar saludable

 Hola nois i noies de 6è, us poso una mica d'informació sobre els esmorzars.
Estaria bé que llegir-lo, doncs sou vosaltres els promotors de la campanya.
Esteu fent la feina?
Aneu per les classes?
Fa dies que no em dieu res.

Hi ha estudis que va posar de manifest els següents errors en els hàbits
alimentaris de la població escolar:

-Consum de poca fruita.
-Quasi oblidat el consum de verdura.
-Excés de consum de carn i poc consum de peix.
-Escàs consum de llegums.
-Excessiva ingesta de dolços i caramels.
-Esmorzar: escàs i de baixa qualitat. Molts dels nens van al col·legi sense esmorzar; i a mig matí solen consumir productes de pastisseria o llaminadures. És important insistir en que els nens facin un esmorzar adequat abans de sortir de casa. En aquest sentit existeixen estudis que demostren la relació entre el rendiment escolar i l'esmorzar previ a l'activitat escolar. 


Pautes positives

- Potenciar el consum de fruita en l'esmorzar. És especialment necessari ingerir almenys tres peces de fruita al dia per a aconseguir cobrir les recomanacions de vitamines, minerals i fibra.
- Disminuir el consum de brioixeria en l'esmorzar i incrementar-ne el de pa i cereals, no excessivament ensucrats, que són els ingredients més apropiats.
- Potenciar el consum del pa integral, disminuint el pa de motlle, per a augmentar així el consum de fibra i disminuir el de greix.
- Potenciar el consum de derivats lactis (llet, formatge, iogurts, etc.) a fi d'augmentar la possibilitat de variar l'esmorzar.
- Potenciar el consum d'oli d'oliva en l'esmorzar, enfront del de mantega i de cremes ensucrades industrials. A hores d'ara, l'ordre de preferència dels condiments per als escolars és, en primer lloc, la mantega, després la melmelada i finalment, l'oli. L'objectiu és invertir l'ordre de preferència dels infants.
- Dedicar més temps a esmorzar. 5 minuts no són suficients per a esmorzar correctament. És convenient llevar-se abans per a dedicar-hi almenys 10 minuts.
Possibles esmorzars

- Entrepans de pernil dolç, gall d’indi i formatge.
- Torrades de paté i torrades de melmelada i mantega.
- Suc de taronja natural
- Llet amb cereals
- Iogurt amb fruites variades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada